Welkom in onze webwinkel

0 items
€ 0,00

Veelgestelde vragen

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?
    Nadat wij uw betaling hebben ontvangen, gaan wij over tot het verzenden van de desbetreffende bestelling. We streven ernaar om de bestelling binnen 5 werkdagen op het door u opgegeven adres te bezorgen. De definitieve levertijd is afhankelijk van het moment van betaling.

  • Waar kan ik de Algemene Voorwaarden nalezen?
    Als u hier klikt, wordt u doorverwezen naar onze Algemene Voorwaarden.

  • Hoeveel bedragen de verzendkosten?
    De verzendkosten voor afleveradressen in Nederland bedragen € 5,95 per bestelling, ongeacht het aantal flessen of dozen. Voor België en Duitsland bedragen de verzendkosten € 6,95. Voor informatie over de verzendkosten voor afleveradressen in andere landen dan Belgie en Duitsland kunt u het land van bestemming selecteren in het bestelproces voor de actuele kosten. VillaVino levert in  Nederland, België, Duitsland, Bulgarije, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Groot Brittannie, Hongarije, Ierland, Italie, Letland, Litouwen, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenie, Slovenie, Slowakije, Spanje, Tsjechie, Zweden.

  • Hoe kan ik contact opnemen?
    Voor het stellen van vragen en het geven van opmerkingen kunt u contact opnemen met VillaVino door een e-mail te sturen naar info@villavino.nl of door te bellen naar +31 (0)33 2588796. De klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur. Bij opmerkingen over bestellingen vragen wij u het ordernummer te vermelden. Villavino doet haar best vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

  • Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
    Bestellingen worden door ons verzonden met PostNL. Zowel in Nederland als in het buitenland.

  • Wat is VillaShops?
    VillaVino is onderdeel van VillaShops. Dat ziet u vermeld staan bij de betaling van uw bestelling. VillaShops heeft meerdere webshops onder haar beheer.

  • Kan ik een bestelling op een ander afleveradres laten bezorgen?
    Het is mogelijk om uw bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Bij het afronden van de bestelling kunt u het gewenste afleveradres opgeven door onder “Afleveradres” te klikken op “Wijzigen”.

  • Kan ik een bestelling op een postbusadres laten bezorgen?
    Ja, het is mogelijk om uw bestelling op een postbus te laten bezorgen.

  • Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten bezorgen?
    VillaVino levert wijnen in de volgende landen: Nederland, België, Duitsland, Bulgarije, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Groot Brittannie, Hongarije, Ierland, Italie, Letland, Litouwen, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenie, Slovenie, Slowakije, Spanje, Tsjechie, Zweden. Voor zendingen naar andere landen kunt u contact met ons opnemen om de mogelijkheden te bespreken. De verzendingen worden verzorgd door PostNL.
    .
  • Kan ik een bestelling als cadeau laten bezorgen?
    Alle wijnen en wijnpakketten uit het assortiment van VillaVino kunt u als cadeau laten bezorgen. Zo kunt u iemand een verjaardagscadeau, een bedankje of zomaar een leuke verrassing sturen. Wijnen of wijnpakketten als cadeau versturen is heel eenvoudig. Het enige dat u tijdens het bestellen van de wijn hoeft te doen, is het afleveradres wijzigen en eventueel een persoonlijke tekst invoeren.

  • Waarom moet ik mij registreren om een bestelling te kunnen plaatsen?
    VillaVino heeft enkele gegevens van u nodig om de door u bestelde producten naar u toe te kunnen sturen of om contact op te kunnen nemen over een bestelling. Hierbij moet u denken aan naam, adres, woonplaats en eventueel een telefoonnummer. Bij de registratie vragen wij tevens om uw geboortedatum, aangezien wij geen alcoholische dranken verkopen aan jongeren onder de 18 jaar. Uw gegevens worden opgeslagen, zodat u bij een volgende aankoop bij VillaVino direct kunt bestellen.

  • Hoe kan ik betalen bij VillaVino?
    U kunt een bestelling bij VillaVino betalen met iDEAL, een creditcard of het orderbedrag zelf overmaken. Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk, direct tijdens het bestelproces, de betaling van uw online aankopen bij VillaVino afhandelen via uw eigen bank. Ook met een creditcard kunt u gemakkelijk, eenvoudig en snel betalen via internet. Wanneer u kiest voor de optie overmaken, kunt u het orderbedrag overmaken op rekeningnummer 40.87.53.927 (ABN AMRO) t.n.v. VillaVino te Amersfoort o.v.v. het ordernummer en “betaling factuur VillaVino”. Het ordernummer en het orderbedrag staan vermeld in de e-mailbevestiging die u ontvangt nadat de bestelling is voltooid. Onder rembours bestellen is mogelijk, echter enkel telefonisch. U kunt hiertoe contact met ons opnemen op 033-2588796. Bijkomende kosten bedragen € 10,00 per bestelling. VillaVino is onderdeel van VillaShops, dat staat ook vermeld bij uw betaling.

  • Zijn mijn gegevens veilig bij VillaVino?
    Uw persoonlijke gegevens zijn absoluut veilig bij VillaVino. Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het afhandelen van je bestelling. Als u zich opgeeft voor de nieuwsbrief wordt uw e-mailadres enkel gebruikt voor de verzending van de nieuwsbrief. Uw persoonlijke gegevens zullen nooit aan derden worden verstrekt.

  • Hoe kan ik een account aanmaken?
    Om bij VillaVino producten te kunnen bestellen en uw bestelling te kunnen volgen heeft u een account nodig. U kunt een account aanmaken via “Registreren”. Vervolgens klikt u onder “Nog geen klant?” op “Account aanmaken”. U kunt nu verder gaan met het plaatsen van uw bestelling.

  • Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?
    U kunt uw accountgegevens wijzigen via “Mijn VillaVino”. Om  gegevens te kunnen wijzigen, moet u wel ingelogd zijn.

  • Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord niet meer weet?
    Klik hier als u uw wachtwoord niet meer weet. U komt vervolgens op een pagina waar u uw (bij ons geregistreerde) e-mailadres kunt invullen. Binnen enkele minuten ontvang u een e-mailbericht met daarin uw accountgegevens om op de website van VillaVino te kunnen inloggen.

  • Waarom krijg ik de melding “Your login attempt was not successful. Please try again.” wanneer ik probeer in te loggen?
    Als u bovenstaande melding te zien krijgt wanneer u probeert in te loggen, kan het zijn dat u een typefout heeft gemaakt tijdens het invoeren van het e-mailadres of wachtwoord. Om te controleren of u het juiste wachtwoord intypt kun u hier uw wachtwoord opvragen. Daarnaast is het mogelijk dat u nog geen account hebt aangemaakt, maar bijvoorbeeld enkel bent geabonneerd op de nieuwsbrief of zonder account een bestelling heeft geplaatst de vorige keer. Voor meer informatie over het aanmaken van een account zie: “Hoe kan ik een account aanmaken?”. Wanneer u de foutmelding blijft houden kunt u het beste contact opnemen met VillaVino.

  • Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
    Om bij VillaVino te kunnen bestellen kunt u een account aanmaken. Voor meer informatie over het aanmaken van een account zie: “Hoe kan ik een account aanmaken?”. Het is ook mogelijk om te bestellen zonder account aan te maken.

    Om een gewenst product te selecteren klikt u op “In Winkelwagen”. Het product wordt in de winkelwagen geplaatst en de pagina “Winkelwagen” wordt zichtbaar. Onder het besteloverzicht verschijnen twee opties: “Naar winkel” en “Bevestigen en verder gaan”. Klik op “Naar winkel” wanneer u voor meer producten wilt bestellen. Wanneer u de bestelling wilt plaatsen klikt u dan op “Bevestigen en verder gaan”. Vervolgens worden uw persoonlijke gegevens zichtbaar en heeft u de mogelijkheid om een betaalwijze te kiezen. Op deze pagina heeft u ook de mogelijkheid om het afleveradres te wijzigen en de optie om een cadeautekst aan de bestelling toe te voegen. Klik nogmaals op “Bevestigen en verder gaan”. Controleer uw persoonlijke gegevens en de bestelling altijd goed voordat u een bestelling definitief bevestigt. Per e-mail ontvangt u vervolgens een bevestiging van uw bestelling. U kunt ook telefonisch een bestelling plaatsen via onze bestellijn: +31 (0)33 2588796

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?
    Als u een geplaatste bestelling wilt annuleren kun je contact opnemen met VillaVino door te bellen naar +31 (0)33 2588796. Houd er rekening mee dat het niet altijd mogelijk zal zijn om een bestelling te annuleren. De bestelling kan namelijk al verzonden zijn.

  • Zijn de prijzen op de website inclusief BTW?
    De vermelde prijzen op de website van VillaVino zijn inclusief BTW. Alleen de verzendkosten worden nog aan de bestelling toegevoegd.

  • Waarom moet ik verzendkosten betalen?
    Het bedrag dat u betaalt aan verzendkosten is een bijdrage voor de totale kosten die per bestelling worden gemaakt. Hierbij kunt u denken aan portokosten, verpakkingsmateriaal, bank- en administratiekosten.

  • Hoe kan ik een klacht indienen?
    Indien u een klacht heeft dan kunt het volgende doen om ons hiervan op de hoogte te stellen: stuur uw klacht per e-mail naar info@villavino.nl. Binnen 14 dagen ontvangt u een inhoudelijk reactie van ons op uw klacht.

  • Is betalen bij VillaVino veilig?
    Betalen bij VillaVino is absoluut veilig. U kunt een bestelling bij VillaVino betalen met iDEAL, een creditcard of u kunt het orderbedrag zelf overmaken. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. iDEAL hanteert dezelfde beveiligingstechnieken als internetbankieren. Dit betekent dat betalen met iDEAL net zo veilig is als betalen via internetbankieren. De beveiligingsmethode die VillaVino hanteert voor iDEAL en creditbetalingen via internet is SSL (Secure Socket Layer). SSL zorgt ervoor dat de pagina’s waar u uw kaartgegevens moet invullen zijn beveiligd. De beveiliging van deze pagina’s zorgt ervoor dat uw gegevens niet kunnen worden onderschept door derden terwijl ze worden verzonden.

  • Wat houdt de wijngarantie van VillaVino in?
    Heeft u een doos wijn van zes flessen van dezelfde wijn gekocht, maar is er iets mis of voldoet de wijn niet aan uw verwachting? Dan kunt u de doos wijn aan ons retourneren, mits u niet meer dan twee flessen uit deze doos heeft geopend. U kunt hiervoor contact opnemen met VillaVino.

  • Waarom ontvang ik een betalingsherinnering?
    Wanneer u een betalingsherinnering van VillaVino hebt gekregen, hebben wij voor de betreffende bestelling nog geen betaling mogen ontvangen. Om de bestelling alsnog te kunnen ontvangen is het noodzakelijk dat u het orderbedrag overmaakt op rekeningnummer 40.87.53.927 (ABN AMRO) t.n.v. VillaVino te Amersfoort o.v.v. het ordernummer en “betaling factuur VillaVino”. Als u denkt dat de betalingsherinnering onterecht is verstuurd, neemt u dan contact op met VillaVino.

  • Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?
    U kunt de nieuwsbrief van VillaVino ontvangen door op de homepage onder “Nieuwsbrief” uw e-mailadres in te vullen en “aanmelden” te selecteren. U ontvangt dan de voordeelmailing met aanbiedingen in uw inbox.

  • Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?
    Als u niet langer de nieuwsbrief van VillaVino wilt ontvangen kunt u u laten uitschrijven. Vul op de homepage onder “Nieuwsbrief” uw e-mailadres in en selecteer “afmelden”. Vervolgens ontvangt u een e-mail. Klik op de link in de e-mail voor een definitieve afmelding.

  • Waar kan ik informatie vinden over vacatures bij VillaVino?
    Het actuele vacatureaanbod bij VillaVino kun je hier bekijken. U kunt bij VillaVino ook terecht als je student bent en op zoek naar een stageplek.

  • Wat moet ik doen als ik een bepaalde wijn niet kan vinden op de website?
    VillaVino heeft meer dan 350 wijnen in haar assortiment opgenomen. Toch kan het zo zijn dat u een bepaalde wijn niet kunt vinden. Neem in dat geval contact met ons op. Dan kunnen wij nagaan of we de wijn toch aan u kunnen leveren.

  • Kan ik mijn geleverde bestelling herroepen?
    Zoals in onze algemene voorwaarden staat vermeld, kunt u de door ontvangen bestelling gedurende 14 dagen na ontvangst herroepen. De kosten voor het terugzenden komen voor uw rekening. De goederen dienen onbeschadigd en in de originele verpakking te worden teruggezonden. U kunt hiertoe contact opnemen met VillaVino.

  • Bestellen met account of zonder account?
    Bij ons kunt u bestellen zonder een account aan te maken. U kiest in dat geval voor “Bestellen zonder account”. Vul vervolgens de gegevens voor aflevering in en rond de bestelling af. Het is altijd mogelijk om op een later moment een account aan te maken.

    Wilt u een account aanmaken dan kiest u voor “Account aanmaken” en vult u uw gegevens in. Wanneer u een account aanmaakt, hoeft u slecht eenmaal uw gegevens in te voeren. Ook voor de volgende bestellingen. Daarnaast kunt u met uw account zien welke wijn u eerder heeft bestelt.

    Heeft u reeds een account, kies dan voor “Ik heb een account en wil loggen”

  • Is het mogelijk om mijn bestelling af te halen?
    Het is mogelijk om je bestelling af te halen bij VillaVino in Amersfoort. U betaalt in dat geval geen bezorgkosten. De transactie moet echter vanwege wet- en regelgeving vooraf aan het afhalen hebben plaatsgevonden.

    Hoe bestel ik als ik wil afhalen?
    Momenteel kan u op 2 manieren bestellen indien uwilt afhalen. U kunt contact met ons opnemen op telefoonnummer 033-2588796. Of u stuurt ons een email met daarin uw gegevens (adres, naam), welke wijn(en) en het aantal flessen. U ontvangt vervolgens van ons een bevestiging.

    Indien u niet wilt afhalen dan kunt u gewoon online bestellen.

  • Wat zijn de belangrijkste categorieën wijnen?
    De belangrijkste categorieën zijn: Wijn aanbiedingen, Sauvignon Blanc, Cabernet Sauvignon, Bordeaux, Bourgogne, Merlot, Chardonnay en mousserende wijn. Voor alchoholvrije wijnen(alcoholarm) kunt u tevens terecht bij ons.


De websites van VillaVino maken gebruik van cookies.  Ja ik geef toestemming   |   Informatie over privacy